سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گفت و گو «فکرشهر» با زوج موسس باشگاه غواصی؛
فکرشهر- سید فریور موسوی: وقتی برای تهیه گزارش از باشگاه ورزشی ستاره خارگ که در نوع خود منحصر به فرد و در کشور به عنوان سومین باشگاه غواصی است، مراجعه کردم متاسفانه با صحنه هایی غیرقابل باور روبرو شدم. باشگاهی خالی از هنرآموز و علاقه مند به فنون غواصی..
کد خبر: ۸۹۲۳۵
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۶

فکرشهر- سید فریور موسوی: وقتی برای تهیه گزارش از باشگاه ورزشی ستاره خارگ که در نوع خود منحصر به فرد و در کشور به عنوان سومین باشگاه غواصی است، مراجعه کردم متاسفانه با صحنه هایی غیرقابل باور روبرو شدم. باشگاهی خالی از هنرآموز و علاقه مند به فنون غواصی!

معلوم نیست با آنکه باشگاه ورزشی ستاره خارگ به عنوان سومین باشگاه ورزش غواصی در کشورمان نام گرفته به چه دلایلی با عدم استقبال علاقه مندان به این رشته ورزشی مواجه شده است؟

با مدیر این باشگاه به گفتگو نشستیم؛ عبدالرضا بهمئی که خود از نام آوران غواصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و به همراه همسرشان، هدی موری بازفتی که موسس باشگاه ورزشی غواصی ستاره خارگ هستند از سال 1397 تا کنون که اقدام به افتتاح این مجموعه بی نظیر با هزینه ای سنگین کرده اند. این زوج ورزشکار با مشکل مراجعه کننده و علاقه مند به این رشته ورزشی مواجه شده اند.

بهمئی با دلی پردرد و گلایه از بی مهری مسوولان گفت: جوانان جزیره خارگ بنا به ضرورت زندگی در این جزیره و استفاده از مواهب دریا پیش از این برای گذراندن دوره های تخصصی غواصی و با صرف هزینه های گزاف در بیرون از جزیره اقدام می کردند اما با همت همسرم هدی موری بازفتی، که مدرک دکترای علوم دریایی دارند و با تلفیقی از دانش بنده در بحث غواصی و دریا، در جهت پاسخگویی به یکی از نیازهای جوانان جویای نام این جزیره وعلاقه مندی به غواصی، اقدام به تاسیس باشگاه ستاره خارگ کردیم. 

عبدالرضا بهمئی در ادامه افزود:  تاسیس این باشگاه کار بسیارطاقت فرسا و از نظر هزینه، مبالغ هنگفتی را طلب می کرد که با مشورت با همسرم، او نیز گفت که در این منطقه و برای آموزش علاقه مندان این جزیره اقدام به راه اندازی این ورزش تخصصی کنیم.

 بهمئی در ادامه گفت: این مجموعه ورزشی جزء معتبرترین آموزشگاه های غواصی کشوراست که به دلیل داشتن تجهیزات کامل و کادری مجرب بعد ازجزایرکیش و قشم، رتبه سوم کشور را دارا است و از ویژه گی های این مجموعه کم نظیرکه با بهترین دستگاه های آموزشی مجهز شده است، دو منظوره بودن آن است که هم بانوان و هم آقایان می توانند با مراجعه به این باشگاه، از آموزش های تخصصی در آن بهره مند شوند. 

هدی موری بازفتی به عنوان موسس این باشگاه نیز ازمسئولان این جزیره گلایه داشته و گفت: ای کاش شرکت های نفتی برای آموزش کارکنان خود و به جای اینکه آن ها را به بیرون از خارگ اعزام کنند، با هزینه هایی به نسبت کمتر از دیگر نقاط کشورمان آنهم با بهترین و به روزترین امکانات و لوازمات تخصصی غواصی موجود در این  باشگاه، اقدام به آموزش آن ها می کردند که لااقل ما با این همه سرمایه گذاری، پیشمان نشویم. 

نظرات بینندگان
مهرداد
|
-
|
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
بنده به این استاد بزرگوار مراجعه کردم در عین  ممتاز بودن بسیار متواضع و فروتن   هستند و مرا حمایت کردند که توانستم مدرک غواصی صنعتی ام را دریافت کنم
فرهاد
|
-
|
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۴
بسیارعالی هستن،باید حمایت بیشتری ازشون بشه،آقای بهمئی یکی ازغواصان نمونه وسرشناس کشورهستن
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر